چهارشنبه# #،# #05# #اردیبهشت# #1403

رئیس پژوهشکده گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور: نباید به مسائل آموزشی و پژوهشی گردشگری به عنوان هزینه بنگریم

اشتراک گذاری

رئیس پژوهشکده گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه در آموزش رسمی و آموزش غیررسمی؛ گردشگری جایگاهی ندارد، گفت: تا زمانی که به مباحث آموزشی و پژوهشی این صنعت در کشور به عنوان هزینه بنگریم، آسیب بزرگی به بخش گردشگری وارد کرده‌ایم.

به گزارش پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر ناصر رضائی امروز 4 اردیبهشت ماه در ششمین سمینار نوروزی که توسط پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به مساله گردشگری در کشور اظهار کرد: متاسفانه به موضوع گردشگری در کشورمان تا زمان آغاز تحریم‌ها و مشکلاتی که در پی فروش نفت در دنیا برایمان ایجاد شد توجهی صورت نمی‌گرفت تا زمانی که بر اساس آمارها اعلام شد یک میلیارد و 600 میلیون گردشگر در دنیا وجود دارد که هزینه کرد متوسط آنان در مقاصد گردشگری‌شان 1200 دلار است.

وی تاکید کرد: با توجه به سابقه غنی فرهنگی و تاریخی کشورمان، در صورتی که حضور ایران در مسائل مربوط به گردشگری در دنیا کمرنگ شود، کل تاریخ دنیا با چالش مواجه خواهد شد.

رضائی به تدوین سند راهبردی و برنامه ملی گردشگری در کشور اشاره و تصریح کرد: با این وجود، اسناد فوق جزو اولویت‌های صنعت گردشگری نیست.

رئیس پژوهشکده گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر ضرورت حمایت از ذینفعان و بخش خصوصی گردشگری در کشور تاکید و عنوان کرد: نه تنها از بخش خصوصی گردشگری حمایتی نمی‌شود بلکه در کار آنها هم کارشکنی انجام می‌شود.

رضائی به اهمیت مباحث آموزشی اعم از رسمی و غیررسمی در گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: تا زمانی که به مباحث آموزشی و پژوهشی این صنعت در کشور به عنوان هزینه بنگریم، آسیب بزرگی به بخش گردشگری وارد کرده‌ایم.

اخبار