يک شنبه# #،# #01# #خرداد# #1401
اپلیکیشن واقعیت افزوده (AR)
در صنعت گردشگری میتوان با استفاده از فناوریها جدید، کیفیت گردشگری را ارتقا داد، مدیریت و برنامه ریزی در عرصه گردشگری را تسهیل کرد و همچنین جاذبهها را به روشهای جذابتری معرفی کرده و مفاهیم مرتبط را آموزش داد. یکی از این فناوریهای جدید واقعیت افزوده (Augmented Reality) نام دارد، با استفاده از این فناوری میتوان دادههای مجازی از هر نوعی(متنی، تصویری، صوتی و گرافیکی) را به عالم واقعیت افزوده و به گونهای به آن الصاق کرد که گردشگر با استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده اطلاعاتی فراتر از آنچه در نقشه و دفترچه وجود دارد در خصوص جاذبهها، رویدادهای فرهنگی و سایر موضوعات مرتبط را به راحتی و با جذابیت بیشتری دریافت کند. به این شکل که با اسکن کردن تصاویر موجود در دفترچه، اطلاعات تکمیلی در قالب سه بعدی، صوتی و متنی یا ویدئویی به کاربر انتقال داده خواهد شد.
اخبار
- توسعه تعاملات گردشگری جهاددانشگاهی واحد هرمزگان و پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی
- دبیر هفتمین سمینار گردشگری نوروزی پژوهشکده گردشگری بر ضرورت شفافیت روششناسی در تولید دادههای آماری گردشگری تاکید کرد
- دکتر براتی: مبنای پیشبینیها در صنعت گردشگری مدل سازی رفتار گردشگر است
- دکتر علی رهنما: میزان ماندگاری در مشهد از به بیش از 5 روز در ۱۴۰۴ افزایش داشته است
- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل جادهای: سالانه ۲۰ هزار کشته در تصادفات داریم
- رئیس گروه آمارهای اجتماعی و فرهنگی مرکز آمار ایران: تولید و انتشار آمار گردشگری از نیازهای مهم بخش فرهنگی کشور است
- معاون زیارت استانداری استان در نشست مشترک با مدیران و پژوهشگران پژوهشکده گردشگری مطرح کرد
- رئیس پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خبر داد:
- پیشنهاد معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی جهت جلوگیری از موازیکاریهای حوزه زیارت و گردشگری
- رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی مطرح کرد؛
- رئیس پژوهشکده گردشگری: نمایشگاه گردشگری فرصتی است برای شبکه سازی و درک عینیتر و دقیقتر از موقعیتمان
- بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی