شنبه# #،# #13# #اردیبهشت# #1399

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خراسان رضوی: کرونا باعث شد تا بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی را در فضای مجازی انجام داد

اشتراک گذاری

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: با شیوع کرونا برای اولین بار به این سمت رفتیم که فضای آنلاین چقدر می‌تواند به شرایط کاری ما کمک کند، بنابراین مدل کار را به سمت حوزه‌های آنلاین، مجازی و IT بردیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی،  دکتر جواد سخدری، در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر فعالیت‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: در ابتدا که کرونا وارد کشور شد، به دلیل اینکه یک بیماری ناشناخته بود، افراد اطلاعات کافی از آن نداشتند و مردم به دلیل سلامتی از آن می‌ترسیدند و این بیماری تاثیرات هیجانی در محیط کسب و کار ما گذاشت.

وی افزود: این تاثیر برای همه طبیعی است، زیرا نه اطلاعات زیادی در رابطه با بیماری بود و نه امکاناتی وجود داشت، اما به تدریج که زوایای این بیماری روشن شد، رفتارها نیز منطقی‌تر، عملی‌تر و شرایط مناسب‌تر شد و در حال حاضر تاثیرات آن بسیار محدود شده است.

سخدری ادامه داد: همه به یک سبک زندگی عادت دارند که اکنون باید مقداری تغییر پیدا کند، این تغییر سبک زندگی به این دلیل که ناآشنا و ناملموس بود، تا زمانی که همه به آن عادت کنند، فضای کار را تحت تاثیر منفی قرار داده بود، اما به تدریج یاد گرفتند که باید چه کاری انجام دهند و روش مواجهه خردمندانه و عاقلانه با این ویروس چگونه است، بنابراین اوضاع مناسب‌تر و شرایط عادی‌تر شد.

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه کرونا فرصت‌هایی ایجاد کرده است، عنوان کرد: ما برای اولین بار به این سمت رفتیم که فضای آنلاین چقدر می‌تواند به شرایط کاری ما کمک کند و به اجبار هم که شده ارتباطات را به حداقل رساندیم تا انتقال ویروس به افراد را کم کنیم، بنابراین مدل کار را به سمت حوزه‌های آنلاین، مجازی و IT بردیم که درس‌های خوبی به ما داد مبنی بر اینکه می‌توان بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی را در فضای مجازی و آنلاین انجام داد.

وی اضافه کرد: این تمرین خوبی شد و در آینده نیز می‌توانیم از این فضا استفاده کنیم. کسب و کارهای ما به فضای آنلاین و مجازی پرتاب شدند و از آن فضا هم استفاده خوبی کردیم. کار دیگری که انجام دادیم، الگوی مشاغل خانگی بود. بسیاری از تولیدکنندگان ما نیز به تولید ماسک و لوازم بهداشتی و محافظتی از بیماران و فضاهای بیمارستانی روی آوردند که برای آنها مناسب هم بوده است.

سخدری با اشاره به اینکه ویروس کرونا تغییری است که در محیط اتفاق می‎‌افتد و تغییرات، تهدیدات و فرصت‌هایی دارد، تصریح کرد: کسب و کارها و سازمان‌ها باید تا جایی که می‌توانند خود را از تهدیدات دور نگه درارند و از فرصت‌هایی که در دل ان آست استفاده کنند. کرونا فرصت بسیار بزرگی در محیط کسب و کار و سازمان‌ها شده، حوزه‌های متعدد پزشکی و سلامت ما مورد توجه قرار گرفتند و فرصت‌های فراوانی ایجاد شده که می‌توان از آن استفاده کرد.

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما به تبع این تغییرات و فرصت‌ها در حال انجام کارهایی هستیم تا بتوانیم در فضای آنلاین خدماتی را برای ذی‌نفعان سازمان خود ارائه کنیم، این یک فرصت است که می‌توانیم به آن توجه کنیم.

وی افزود: ما مرکز رشد سلامت نیز داریم و به این دلیل که سلامت مورد توجه جامعه قرار گرفته، فرصت خوبی برای مرکز رشد سلامت ما در آینده است تا بتوانیم در آن فرصت‌هایی را تشکیل داده، ایده‌هایی را شکل دهیم و تجاری‌سازی کنیم و از محل آن بتوانیم درآمدهایی برای سازمان خود و جامعه داشته باشیم.

اخبار