پنج شنبه# #،# #24# #اسفند# #1396

تجربه متفاوت گردشگران نوروزی مشهد با تارا

اشتراک گذاری

امروز از نقشه هوشمند گردشگری شهر مشهد که با مسوولیت عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی و به سفارش معاونت فرهنگی شهرداری مشهد انجام شده است؛ در تالار شهر رونمایی شد.

حسین مبینی، مجری این طرح در این خصوص به واحد اطلاع رسانی پژوهشکده گردشگری گفت: نقشه هوشمند گردشگری شهر مشهد با استفاده از نرم افزار واقعیت افزوده گردشگری (TARA)، امکان ارائه اطلاعات تکمیلی به گردشگران را مهیا می کند.

عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی افزود: در فاز نخست 10 مکان گردشگری مهم شهر مشهد از طریق نرم افزار تارا به گردشگران معرفی می گردند. گردشگران با نصب نرم افزار واقعیت افزوده گردشگری تارا(Tourism Augmented Reality Application) و اسکن نمودن تصاویر مکان های گردشگری روی نقشه، می توان اطلاعات بیشتری از آن مکان ها به دست آورد.

مجری این طرح افزود: این ده اثر شامل حرم امام رضا(ع)، آرامگاه فردوسی، خانه ملک، کوهسنگی و موزه بزرگ خراسان، پارک ملت، ‌بوستان وکیل‌آباد، بوستان مینیاتوری، آرامگاه نادرشاه، خواجه‌ربیع و فرهنگسرای بهشت هستند که حرم رضوی و آرامگاه فردوسی در فاز اول به صورت صوت و سه بعدی و سایر آثار به صورت صوتی در این نرم‌افزار معرفی شدند.

مبینی گفت: استفاده از نرم افزار تارا می تواند تجربه متفاوتی از حضور در مشهد را برای گردشگران فراهم آورد و کیفیت شناختی از مقاصد  گردشگری را افزایش دهد.

شایان ذکر است این نقشه به همت گروه مدیریت و برنامه ریزی گردشگری و مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری و به درخواست مدیریت گردشگری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد تهیه شده است. گروه مدیریت و برنامه ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی در نظر دارد با تکمیل چرخه هوشمند سازی گردشگری، انتقال ارزشهای معنایی و هویتی شهر مقدس مشهد را برای همه گروه های گردشگر اعم از بومی و غیر بومی فراهم آرود.

اخبار