شنبه# #،# #17# #آذر# #1397

رونمایی از سامانه لوتوس در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان

اشتراک گذاری

پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی با حضور در نمایشگاه هفته پژوهش به ارائه آخرین دستاورهای پژوهشی و محصولات مرکز خدمات پرداخت.

در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری استان با حضور مدیران و مسولان استانی و پژوهشگران از سامانه لوتوس رونمایی شد.


به گزارش ستاد پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، توسط سیدجواد حسینی، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی، مهندس ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دکتر رضا قنبری، رییس پارک علم و فناوری استان از سامانه کنترل دسترسی لوتوس رونمایی شد.


سامانه کنترل دسترسی لوتوس که توسط مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی طراحی و عملیاتی شده است، یک فناوری رشد یافته برمبنای RF-ID می‌باشد و از دو بخش سخت افزار و نرمافزار تشکیل شده است.

ایده اولیه این طرح براساس نیاز اماکن اقامتی نسبت به مقوله کنترل تردد مسافران مطرح گردید. امروزه مسافرین برای تردد به اتاق‌های محل اقامت خود بجای کلیدهای فلزی قدیمی از کارت‌های هوشمند استفاده می‌نمایند. مهمترین عامل بازدارنده در استفاده از این تکنولوژی قیمت بالا در کنار خدمات پشتیبانی ضعیف در محصولات وارداتی می‌باشد. لوتوس یک سامانه کنترل دسترسی به دستگاه‌های الکتریکی است که از طریق یک نرم افزار واسط مدیریت و راهبری می‌شود همچنین می‌توان از آن گزارش عملکرد استخراج نمود. در بومی سازی آن علاوه بر موارد امنیتی و کیفیت محصول به سلیقه و خواست مصرف کننده ایرانی توجه ویژه‌ای گردیده است.

اخبار