شنبه# #،# #26# #اسفند# #1396

اطلاعات صوتی و سه بعدی 10 مکان با ارزش گردشگری را از نرم افزار تارا بگیرید

اشتراک گذاری

عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامه‌ریزی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: فاز اول نرم‌افزار واقعیت افزوده گردشگری مشهد با عنوان تارا (torism augment realy application)رونمایی شد.
 
به گزارش پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی حسین مبینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: در فاز اول این پروژه اطلاعات صوتی و سه بعدی 10 مکان با ارزش گردشگری در نرم افزار تارا قرار گرفته است. 
 
وی خاطرنشان کرد: این ده اثر شامل حرم امام رضا(ع)، آرامگاه فردوسی، خانه ملک، کوهسنگی و موزه بزرگ خراسان، پارک ملت، ‌بوستان وکیل‌آباد، بوستان مینیاتوری، آرامگاه نادرشاه، خواجه‌ربیع و فرهنگسرای بهشت هستند که حرم رضوی و آرامگاه فردوسی در فاز اول به صورت صوت و سه بعدی و سایر آثار به صورت صوتی در این نرم‌افزار معرفی شدند.
 
عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامه‌ریزی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، بیان کرد: این نرم‌افزار با حمایت و درخواست معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و توسط گروه مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی استان طراحی شد.
 
مبینی یادآور شد: این رونمایی مربوط به فاز اول پروژه هوشمند‌سازی گردشگری با مشارکت شهرداری مشهد بود و در مراحل  بعدی، مکان‌های باارزش و شاخص هویتی و معنوی شهر مشهد به این نرم افزار افزوده خواهد شد تا در اختیار گردشگران قرار گیرد، از جمله تفرجگاه منطقه هفت حوض و خانه داروغه.
 
وی گفت: این نرم افزار  در ایام عید از طریق کافه بازار، اپ استور، گوگل پلی، سیب استور  و همچنین سایت www.taramap.ir و کانال taramap در تلگرام، قابل دسترسی است.


انتهای پیام

 

اخبار