چهارشنبه# #،# #02# #اسفند# #1396

دیدار معاون پژوهشکده گردشگری با مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان

اشتراک گذاری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی از جمله موضوعاتی است که با توجه به ظرفیت های موجود در روستاها بویژه روستاهای هدف گردشگری در میراث فرهنگی خراسان رضوی پیگیری می شود. 

به گزارش پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، نشست صمیمانه طرح توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی استان خراسان رضوی با حضور ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی برگزار شد.
 در این نشست بر راهکارهای اجرای شدن طرح اشتغال روستایی تاکید شد و نسبت به ابعاد مختلف توسعه روستایی در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 ابوالفضل مکرمی فر در این نشست اظهارداشت: اشتغال روستایی یکی از موضوعاتی است که میراث فرهنگی خراسان رضوی نسبت به عملیاتی کردن آن تلاش های زیادی داشته است.در همین راستا اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری استان راه اندازی شده که در حال حاضر 18اقامتگاه بوم گردی در روستاهای ریاب، صنو، زعفرانیه سبزوار، رادکان، نشتیفان خواف، کنگ، طرقبه و شاندیز و .. فعالیت دارند.
 مکرمی فر تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی نیز بازارچه و کارگاه های متعددی در سطح روستاهای خراسان رضوی دایر شده است.
 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: توسعه اقتصادی  و اشتغال روستایی از جمله موضوعاتی است که با توجه به ظرفیت های موجود در روستاها بویژه روستاهای هدف گردشگری در میراث فرهنگی خراسان رضوی پیگیری می شود و در آینده نزدیک شاهد حضور گردشگران و توریست های زیادی به این روستاها به عنوان یکی از نقاط تفریحی و گردشگری خراسان رضوی خواهیم بود.
 
همچنین دکتر رفیعی،معاون پژوهشکده گردشگری در سخنان کوتاهی به معرفی توانمندی های پژوهشکده پرداخت و اظهار امیدواری کرد که بیش از گذشته از توان این پژوهشکده بهره برداری شود.

اخبار